Братята Русо имат големи планове след "Отмъстителите: Краят"

Джо и Антъни Русо твърдят, че са просто двама братя от Кливлънд, които работят здравата, въпреки че са режисирали четири от най-големите продукции на вселената на Marvel, включително хиперуспешния „Отмъстителите: Краят". Сега се захващат с едно още по-голямо предизвикателство – да изградят ново студио от нулата (ето до какво води страстта към киното).

16 септември 2019

Ако това беше филм, а не статия за списание за режисьорите Антъни и Джо Русо, които за 25-годишната си кариера са помогнали за появата на два култови телевизионни сериала – „Развитие в застой" и „Колеж Грийндейл", три пълнометражни комедии (сред които „Добре дошли в Колинууд" и „Аз, ти и Дюпри"), три от блокбъстърите на вселената на Marvel („Капитан Америка: Зимният войник" „Капитан Америка: Гражданска война" и „Отмъстителите: Война без край"), както и за гореспоменатия мегаблокбъстър на Marvel („Отмъстителите: Краят"), то началото щеше да бъде следното. Залогът е Вселената. И не коя да е Вселена, а една определена, тази на Холивуд, където филмите със средно голям бюджет се борят за оцеляване с настъпването на антропоцена – разрушителен период, след края на който само суперпродукции като тези на Marvel и на техните конкуренти в бизнеса със супергерои от DC Comics ще могат да виреят в новата киносреда.

В „Отмъстителите: Война без край", първият филм за супергерои с печалба от 2 милиарда долара в световния боксофис, главните герои са една разнородна група от артисти (Отмъстителите са артисти!), които въпреки разногласията си обединяват сили, за да спасят един заплашен от гибел свят. В света на фамилията Русо главните герои са приятели и кръвни роднини (и също творци!), които се събират, за да основат Agbo – независимо филмово студио, помещаващо се в сърцето на Лос Анджелис. Комплексът се простира над цял един квартал в три отделни сгради. В него ще се подвизават писатели, режисьори, продуценти и редактори – ще има и сцени, прожекционни зали, студиа за постпродукция и собствен кетърниг и ще преповтори модела на олинклузив фабриките за филми от миналото на онзи Холивуд, който остана само в мечтите ни и който изгубихме, когато агентите на таланти (Лу Васерман) разбиха старата система, която се въртеше около орбитата на звездите. Накратко, братята Русо искат да превърнат режисьорския триумф в институция, да бъдат стожери на творческото разнообразие, с помощта на 250 милиона щатски долара от Китай.

„Ще използваме всичко, което сме научили в този бизнес – като независими кинаджии и телевизионни режисьори, като режисьори на големи комерсиални проекти, на драми, комедии, на филми с минимален бюджет или на кинопродукции с рекордно големи бюджети, – и ще го прилагаме така, че да създаваме наистина смислени истории", казва ми Джо. Така братята Русо ще се върнат към корените си – към филмите със средно големи бюджети, които те изоставиха, за да се качат на бързия влак на Marvel.

Братята Русо имат големи планове след "Отмъстителите: Краят"

И като всяка подобна история и тази ще е история за изкуплението.

Краткото встъпление е последвано от няколко общи кадъра на това как братята са се заели с ежедневните си занимания. Единият е висок и слаб, с тъмна къдрава коса и съзаклятническа усмивка. Антъни.

Другият е по-нисък и набит, откровен и самовглъбен, но и наясно с комичната страна на тази своя вглъбеност – все едно гледаме Джон Белуши в ролята на Марлон Брандо. Джо.

Виждаме Антъни, на четиридесет и девет, съпруг и баща (Джо нарича по-големия си брат Ант), да кара безцелно своя скромен фолксваген и да изчезва в своя град, както прави всеки супергерой, когато приеме тайнствената си идентичност. После виждаме Джо, 47-годишен, също съпруг и баща, да обхожда кухнята на своя ресторант на South Hewitt Street (на по-малко от 2 км от Agbo) и да проверява всяко едно блюдо. В един идеален свят менюто щеше да следва сценарния ред на филма: завръзка (предястие), кулминация (основно), развръзка (десерт).

И след като вече сме се запознали с главните герои, сюжетът на филма ще се насочи към предисториите им. Може и да прекалих малко с фантазиите, но е доста забавно, в бизнеса със супергероите наричат това митове на сътворението. В случая, понеже имаме две главни действащи лица, историите ще се преплитат като двойната спирала на тяхното вече преплетено ДНК.

И като всички легенди и тази започва не с човек, а с конкретно място и време. Кливлънд, края на 70-те. Градът се разпада. Олицетворение на индустриална разруха. Навъсеното небе е надвиснало над мръсните води на езерото Ери. И ако това усещане за безнадеждност, разпад и апокалипсис се просмуче в теб, когато си на осем или десет години (на колкото са били съответно Джо и Антъни), то остава там вътре завинаги.

Попитай братята на какво се дължи светоусещането им и ще чуеш неизбежния отговор: „Кливлънд".

„През 70-те Кливлънд фалира – казва ми Джо. – У нас се е запечатал споменът за градски разпад и хора, останали без работа."

И това усещане за мрак прозира във всеки един от филмите им. „Отмъстителите" населяват свят, който няма нищо общо с индустриалния Среден запад на Америка, но мрачният дух се усеща и тук, в опасността, която дебне над обществото, защитавано от шепа герои с куп недостатъци, въвлечени в неравна битка. Или иначе казано, Железният човек не е много по-различен от Бейзъл Русо – бащата на Джо и Антъни е известен политик от Кливлънд и водач на групата на Демократическата партия в градския съвет и кандидат за кмет на Демократическата партия през 1979 г., време на лишения и безпаричие. Кливлънд, който обявява фалит на 15 декември 1978 г., е първият град в Америка, неизплатил дълговете си след Голямата депресия. Бейзъл е победен в първичните избори от титуляря на демократите Денис Кучинич и от финалния победител лейтенант Джордж Войнович. Ето това виждат в детството си двамата братя Русо – труд, пот, предизборни агитации и желязна воля.

ОЩЕ ОТ Кино и ТВ

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Играта на хамелеона

Сочен е за един от най-талантливите актьори на своето поколение, дори може би за най-талантливия, както и за една от най-ексцентричните звезди на Холивуд. С четири нови филма на хоризонта (в един от тях играе Исус Христос) и още един, за който не се знае почти нищо, освен че точно той ще да влезе в кожата на смъртния враг на Батман Жокера, 2018-а се oчертава като годината на Хоакин Финикс

Taнго и Кеш ще танцуват отново

Силвестър Сталоун иска да направи продължение на режисирания от Андрей Кончаловски екшън от 1989-а