Изтока среща Запада в една бутилка

Новият бърбън „Legent" обединява традициите на Jim Beam и японските производители на уиски от Suntory

В света на уискитата винаги се случва нещо интересно, а към момента големите звезди в този бранш изглежда са японците. Най-известните марки уиски са американски, шотландски и ирландски, но азиатските държави стъпват все по-уверено на този пазар. Най-отчетлива е тази тенденция в Япония, където търсенето на такъв алкохол е по-високо от всякога.

Изтока среща Запада в една бутилка

Резултат от японската инвазия на пазара на уиски е колаборацията между американската компания  Jim Beam и японската Suntory през 2014 г. Тяхната обща компания Beam Suntory е успяла да създаде един уникален вид бърбън, който да носи в себе си традициите на Изтока и Запада. Майсторът на дестилацията на Jim Beam – Фред Ноу е работил заедно с шефа на Дома на Suntory Шинджи Фукуйо за създаването на „Legent" – кентъки бърбън в японски стил.

eer

Дестилацията на този бърбън започва в дестилерията на Beam, а после алкохолът отлежава 4 години, преди да бъде преместен в бъчви за шери или вино. Тогава бърбънът се смесва с други бърбъни от дестилерията на Beam. Именно в това е тайната на „Legent" – бърбънът по принцип не се смесва с други бърбъни, но това е характерно за японската традиция на създаване на уиски. Освен това, американският стандарт налага бърбънът да се съхранява в нови бъчви от американски дъб, докато при направата на японско уиски се използват вече ползвани бъчви, в които често е имало друг алкохол.

eef

С други думи, „Legent" е чисто нов пример за отлични резултати от комбиниране на различни световни техники при производство на алкохол.

Една бутилка от този еликсир струва 35 долара.

ОЩЕ ОТ Питиета

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Eдно наливно пиво, моля!

Сайт показва каква наливна бира има в баровете днес

Влак из сърцето на рома

Новата туристическа атракция е да се возиш в реставриран влак сред плантации от захарна тръстика и накрая да пробваш новата реколта ром, разбира се