Изтока среща Запада в една бутилка

Новият бърбън „Legent" обединява традициите на Jim Beam и японските производители на уиски от Suntory

В света на уискитата винаги се случва нещо интересно, а към момента големите звезди в този бранш изглежда са японците. Най-известните марки уиски са американски, шотландски и ирландски, но азиатските държави стъпват все по-уверено на този пазар. Най-отчетлива е тази тенденция в Япония, където търсенето на такъв алкохол е по-високо от всякога.

Изтока среща Запада в една бутилка

Резултат от японската инвазия на пазара на уиски е колаборацията между американската компания  Jim Beam и японската Suntory през 2014 г. Тяхната обща компания Beam Suntory е успяла да създаде един уникален вид бърбън, който да носи в себе си традициите на Изтока и Запада. Майсторът на дестилацията на Jim Beam – Фред Ноу е работил заедно с шефа на Дома на Suntory Шинджи Фукуйо за създаването на „Legent" – кентъки бърбън в японски стил.

eer

Дестилацията на този бърбън започва в дестилерията на Beam, а после алкохолът отлежава 4 години, преди да бъде преместен в бъчви за шери или вино. Тогава бърбънът се смесва с други бърбъни от дестилерията на Beam. Именно в това е тайната на „Legent" – бърбънът по принцип не се смесва с други бърбъни, но това е характерно за японската традиция на създаване на уиски. Освен това, американският стандарт налага бърбънът да се съхранява в нови бъчви от американски дъб, докато при направата на японско уиски се използват вече ползвани бъчви, в които често е имало друг алкохол.

eef

С други думи, „Legent" е чисто нов пример за отлични резултати от комбиниране на различни световни техники при производство на алкохол.

Една бутилка от този еликсир струва 35 долара.

ОЩЕ ОТ Питиета

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Eдно наливно пиво, моля!

Сайт показва каква наливна бира има в баровете днес

Влак из сърцето на рома

Новата туристическа атракция е да се возиш в реставриран влак сред плантации от захарна тръстика и накрая да пробваш новата реколта ром, разбира се