Силов играч

Harley Davidson запазва мускулите си и на ток

Ивайло Александров 25 ноември 2019

Harley-Davidson е страшилището на пътя. Голям. Лош. Шумен. Но марката доказва, че дори и с електрически двигател този мотоциклет си остава вечното лошо  момче. 

В ясен ден и на прав път няма начин да не го видиш да връхлита от километри разстояние. Една черна точка с малко оранжево, гръмко приближаваща се със заплашително висока скорост. И когато прелети покрай теб – като куршум от пистолет със заглушител, мозъкът ти сякаш отказва да го приеме. Това беше Harley-Davidson, нали? Защо тогава е толкова безшумен?

Силов играч

Първият електрически модел на Harley-Davidson, LiveWire, вдига 96 км/ч за три секунди, развива  максимална скорост от 235 км/ч., а цената му е малко под 30 000 долара. Парите всъщност са доста добри за нещо, което прилича на твоя личен, задвижван от електромагнитни сили високоскоростен влак. Harley отделят години за разработката на модела и статистиката го доказва. Снабдената със специално зарядно за променлив ток батерия издържа до час. Окачването на машината е напълно регулируемо – от задвижващата система, до нивата на батерията и пробега, всичко може да се следи през приложение за смартфон. Има дори и система за GPS проследяване, ако някой хулиган случайно реши да ти отмъкне мотоциклета. Но най-важното е, че LiveWire не просто изглежда (не очаквай да видиш някакви евтини пластмасови панели), но и се държи като пълнокръвен Harley. Възседни този звяр и веднага ще усетиш изконната връзка между човека и машината, която  кара мъжкари като Кларк Гейбъл, Киану Рийвс и Джейсън Момоа да предпочетат да карат този беладжия в продължение на цели 116 години.

Хейтърите, разбира се, ще възроптаят срещу липсата на пукотевица. Остави ги да си мънкат. Ти ще си на километри пред тях и ще летиш на своя мотоциклет към едно славно бъдеще, в което бензиновите пари са отживелица.

ОЩЕ ОТ Автомобили

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

10-те най-скъпи коли в света

Започвай да спестяваш отсега

Коя e колата на годината според Esquire?

Американското издание гласува за Toyota GR Supra