Нова генерация на пътя

За нас е удоволствие да ти представим новите Volkswagen GOLF GTI, GOLF GTE и GOLF GTD

17 март 2020

Вече 44 години Volkswagen непрекъснато преоткрива и преражда легендарния в класа на спортните компактни автомобили Golf GTI, съхранявайки оригиналната концепция поколение след поколение. Сега своя пазарен дебют отбелязва осмата генерация на Golf GTI – с изцяло нов дизайн и последната дума на технологиите, напълно дигитализиран и свързан с глобалната мрежа и околния свят. Изцяло нов Golf GTI, готов да посрещне предизвикателствата на нашата модерна епоха. Първото поколение на Golf от 1976 година отдавна еволюира в цяла гама от различни по характер модели. Неговият пример бе последван през 1982 година от първия Golf GTD с турбодизелов двигател, а през 2014 година и от първия Golf GTE, който използва plug-in хибридно задвижване. Затова е напълно заслужено новите Golf GTD и Golf GTE да отбележат световните си премиери заедно стази на новия Golf GTI. Три варианта на Golf, три различни характера, три ефективни и чисти задвижващи системи, обединени под една обща философия по отношение на дизайна и оборудването. Новият Golf GTI е динамичен, сериозен, ефективен и високотехнологичен компактен спортен автомобил за дигиталната ера с мощност 180 кВт (245 к.с.). Със своята системна мощност от 180 кВт, новият Golf GTE е също толкова мощен, колкото и Golf GTI. Хибридната система на задвижването е създадена за постигане на висока спортна динамика и съчетава екологичната устойчивост и възможността за изминаване на пробег от около 60 километра с нулеви локални емисии на електрическото задвижване със страхотни динамични показатели и динамика на пътя. Новият Golf GTD е истински маратонски атлет с превъзходно представяне на дълги разстояния. Освен това той използва един от екологично най-чистите дизелови двигатели на планетата – не на последно място благодарение на системата за третиране на отработилите газове с двойно дозиране на добавка от карбамид. При този вариант максималната мощност от 147 кВт (200 к.с.) е съчетана с изключително висок автономен пробег с едно зареждане на резервоара.

 

Нова генерация на пътя
Volkswagen GTE

По външния вид посрещат

Дизайнът на новите спортни варианти на осмото поколение на Golf излъчва неподправена харизма. Стандартните LED фарове са разположени ниско и заедно с радиаторната решетка оформят едно забележително цяло. Впечатление отпред прави също тясната линия, преминаваща по цялата широчина в горната част, близо до ръба на предния капак - червена в случая на GTI, синя при GTE и сребриста при GTD. Всички те са ярки и емблематични за модела елементи също като червената рамка на радиаторната решетка на първия Golf GTI. Когато дневните светлини се включат при приближаване на водача с ключа (опция), червената, синята или сребърната линия се допълва съответно от светлинна LED лента във фаровете. За първи път като стандартно оборудване се предлага и осветление на радиаторната решетка като своеобразно продължение на LED лентата. По този начин се постига напълно новото, но впечатляващо характерно и неповторимо излъчване в дизайна на предните светлини на Golf GTI, GTE и GTD. Друга впечатляваща и уникална за новите модели характеристика е традиционно внушителният по размер въздушен отвор в долната част на предницата с решетка тип пчелна пита. Отвън решетката е допълнена от черна рамка с поразителен дизайн с криловидно оформление в страничните части. Сред отличителните черти на новия GTI са и опционалните светлини за мъгла, които вече са интегрирани в решетката на въздушния отвор и имат X-образна форма.

vw10
Volkswagen GTI

 Страничната част впечатлява с привличащите погледа стандартни 17-цолови алуминиеви джанти Richmond, които се предлагат само при новия GTI. При желание на клиента, моделът може да се оборудва допълнително и с 18 или с 19-цолови джанти. Спирачните апарати при всички нови спортни модели Golf са оцветени в червено, а GTI и GTD носят и декоративни емблеми със съответния надпис отстрани на предните калници. При GTE този елемент липсва, но вместо това при него има допълнителен капак за зареждане на акумулаторната батерия с електричество от страната на пътника. И трите модела се отличават с по-широки, аеродинамични прагове на вратите в черно, както и с подобен на този при състезателните автомобили дизайн на предния спойлера. Погледнати отстрани, формата на праговете хармонично прелива в спойлера отпред и дифузора в задната част на каросерията. Линията на покрива в задния край на силуета се удължава елегантно от индивидуално оформения спойлер. Най-изразителният елемент в дизайна на страничната част на каросерията обаче продължава да бъде оформлението на масивната задна странична колона на покрива, която е сред най-ярките белези при всички версии на Golf. Тя придава визуален устрем напред на каросерията и пренася емблематичните очертания на силуета на оригиналния Golf и GTI в модерната ера.

vw1

 Новият Golf има добре изразени, мощни „рамене” в зоната на задните калници и впечатляващ дизайн на задницата. Това личи особено ярко при новите спортни модели, които са оборудвани стандартно с LED задни светлини. Надписите GTI, GTE и съответно GTD вече са разположени централно под емблемата на Volkswagen, а не от страната на водача, както беше преди. Спойлерът на покрива е издължен назад и се слива с черния кант около задното стъкло, което придава на Golf GTI, GTE и GTD още по-ниска и мощна стойка от останалите версии в гамата на осмото поколение на Golf. Новите варианти се отличават от другите и по спортния дифузор най-отдолу, както и помежду си по разположението на изпускателните тръби – при GTI двете тръби са разположени в двата края отляво и отдясно, при GTD тръбите са сдвоени и разположени отляво, а при GTE няма видими изпускателни тръби.


 

vw11

Динамичен почерк в интериора

Още в момента на премиерата на първия Golf GTI, атмосферата в купето на този модел може да се сравни с чифт дънки, които ви пасват идеално по мярка. Още от самото начало дизайнерите на Volkswagen създават ярък динамичен стил, изграден с помощта на редица характерни детайли в интериора - спортният волан с три сребристи двойни спици и вдлъбната емблема с изображение на герба на Wolfsburg, ръкохватката на скоростния лост във формата на черна топка за голф, спортните седалки GTI, тапицирани в десен тартан и странични опори в черно - всички те отдавна се считат за истински шедьоври и класика в автомобилния дизайн.

Въпреки че инженерите на Volkswagen са разширили до безпрецедентно равнище дигиталните и мрежовите възможности на осмото поколение на Golf, а с него и на версиите GTI, GTE и GTD, за да гарантират успешното бъдещо развитие на гамата, в интериора на новия модел могат да бъдат открити и много от характерните детайли на оригинала. Разбира се, класическият спортен волан се е превърнал в изцяло нов мултифункционален кожен спортен волан с сензорни панели за управление на функциите и опционален бутон за контрол на системата Travel Assist, която може да асистира водачите на новите мощни варианти на Golf чак до достигане на скорост от 210 км/ч. Трите сребристи спици на волана са запазени, като вътрешността на централната спица при версията GTI е изпълнена в червено, докато при GTE и GTD декоративното покритие е съответно синьо и сребристо. Доказалото се през годините класическо оформление на спортните седалки с кариран десен на тапицериите също е запазено. Новият кариран мотив в сиво и черно се нарича Scalepaper, а шевовете са червени при GTI, сини при GTE и светлосиви при варианта GTD. Червен, син и черен цвят са използвани и за всички декоративни шевове и кантове в зависимост от конкретния модел.

vw8

Готов за модерната ера

Цифровото арматурно табло Innovision Cockpit се включва още при отваряне на вратите на Golf GTI, GTE и GTD. Innovision Cockpit представлява хармонична комбинация от върховата версия на 10,25-инчовия екран на Digital Cockpit (блокът цифрови контролни прибори пред водача) и 10-инчовия екран на навигационна система, като визуалното и функционално съчетание на двата екрана създава принципно нова, цялостна дигитална архитектура. Индиректното осветление, което също е част от стандартното оборудване, обгръща както екраните, така и всички други осветени площи в интериора (арматурното табло, облицовките на вратите, отделението за съхранение на вещи с интерфейс за мобилен телефон и пространството за краката) с мека светлина с възможност за индивидуална конфигурация в 30 цвята. По този начин се създава изцяло нова атмосфера и индивидуално, строго специфично усещане при трите версии GTI, GTE и GTD. Golf GTI, който е оборудван стандартно с 6-степенна ръчна предавателна кутия, вече има чисто нова GTI топка на скоростния лост. За GTI се предлага и опционална автоматична 7-степенна трансмисия с двоен съединител (DSG), а GTD се предлага изключително и само с тази DSG трансмисия. Версията GTE на свой ред използва 6-степенна DSG, специално разработена за работа в комбинация с хибридното задвижване. При моделите, оборудвани с DSG, предавките по принцип се сменят чрез технология „shift by wire” без механична връзка между трансмисията и скоростния лост, а самият лост на DSG е специфично оформен и проектиран специално за целта. Стандартният start/stop бутон за стартиране и изключване на системите за задвижване на трите нови спортни версии на Golf също е нещо специално - след отваряне на вратите, той започва да пулсира в червена светлина до момента на стартиране на задвижващата система.

 

vw4
Volkswagen GTD

 

Всички версии от новото поколение на Golf са оборудвани стандартно с най-новите асистиращи системи, включително система за поддържане на лентата на движение Lane Assist, система Front Assist с функция за автономно аварийно спиране Autonomous Emergency Braking и разпознаване на пешеходци Pedestrian Monitoring, електронен блокаж на диференциала XDS и система Car2X за локална комуникация с другите превозни средства и пътната инфраструктура. В стандартното оборудване са включени и цифрови контролни прибори и инфотейнмънт система, осигуряващи работата на предлаганите при новите модели мобилни онлайн услуги и функции We Connect и We Connect Plus. Мултифункционален волан, еднозонова автоматична климатична инсталация (Climatronic), система за комфортно стартиране Press & Drive, Bluetooth подготовка за свързване на мобилен телефон, LED фарове, LED задни светлини, LED дневни светлини, LED светлини за четене и два USB-C входа – цялото това оборудване е разширено значително при новите GTI, GTE и GTD.

Повишен комфорт и динамика на пътя

Инженерите на Volkswagen са разработили и усъвършенствали ходовата част на новите Golf GTI, GTE и GTD, използвайки комбинацията от предно окачване тип McPherson и многозвенна схема на задния мост. За първи път при новите спортни версии се използва и новата система за контрол на динамиката на пътя Vehicle Dynamics Manager. Системата контролира както функцията за блокиране на предния диференциал XDS, така и компонентите за контрол на страничните колебания на каросерията на амортисьорите с регулируеми характеристики на работа (система DCC като опция). По този начин диапазонът за настройки между режимите за максимален комфорт и максимална динамика значително се разширява, а резултатът се изразява в много по-добре изразена динамика на пътя.

 Адаптивната система за контрол на окачването DDC адаптира в реално време характеристиките на работа на ходовата част с условията на пътя, настилката и стила на шофиране, отчитайки влиянието на различни фактори като отклонението на волана и режимите на спиране и ускорение. Задавайки желания режим на движение, водачът може да промени поведението на автомобила и да ограничи колебанията на каросерията. Системата изчислява необходимата за целта намеса за всяко колело и регулира работата на четирите амортисьора в рамките на части от секундата. По този начин DCC и системата за контрол на динамиката на пътя Vehicle Dynamics Manager осигуряват възможно най-добрия комфорт на возене и идеално поведение на пътя във всяка ситуация. При последното поколение на DCC възможностите за индивидуални настройки могат да се разширят в допълнение към установените режими COMFORT, ECO и SPORT с помощта на режима INDIVIDUAL. При него водачът да зададе прецизно и да запамети свой личен профил от настройки с помощта на цифров плъзгач. В режим COMFORT купето се изолира възможно най-добре от въздействието на контакта с пътната настилка с цел постигане на максимален комфорт на возене. Режимът SPORT от двуга страна предлага разширени възможности за настройка с максимално стегната работата на амортисьорите за постигане на минималните колебания на каросерията и изключително директните реакции на управлението, характерни за неподправеното динамично поведение на спортни модели като новите GTI, GTD и GTE.

Повече информация за новите модели можеш да откриеш на volkswagen.bg

 

ОЩЕ ОТ Автомобили

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Porsche с ново попълнение в серията 911

Porsche представи в Щутгарт новото поколение на 911 Turbo S с ненадминати мощност, динамика на задвижване и комфорт.

Смени гумите навреме

Защото от шофирането със зимни гуми през лятото няма никакъв смисъл, както знаят опитните и съзнателни шофьори