Еsquire Exclusive: Долче & Габана

Виж рецептата на легендарните модни дизайнери за успех в живота и бизнеса

27 март 2017

10 сутринта, апартамент в хотел One&Only Royal Mirage, Дубай.

ESQUIRE: Добре дошли отново в Дубай! СТЕФАНО ГАБАНА: Благодаря. Британец ли сте? ESQ: Да, как разбрахте? СГ: Не бях много сигурен заради брадата. ESQ: И така момчета, работите заедно вече адски много време - миналата година празнувахте 30-годишен юбилей, ако не се лъжа. Поздравления, как успявате все още да правите толкова свежи неща? СГ: Трябва ти набито око, което вижда всичко... в реалния живот, в мрежата, в списанията, буквално навсякъде... дори в кварталния магазин. Това любопитство държи мозъците ни във форма. ESQ: Доколко различен е сега дизайнерският ви подход в сравнение с първите години в бизнеса? СГ: Напълно нов е - преди правихме само две колекции годишно: пролет/лято и есен/зима. ДОМЕНИКО ДОЛЧЕ: Сега отделно правим зимни и летни колекции, а понякога дори за сезона на ваканциите. Сменихме изцяло подхода си към работата; променяме го на всеки две-три години. Не по наше собствено желание, а заради пазара. Когато в Италия е лято, в Австралия е зима; когато в Москва е зима, на Карибите е лято. Винаги трябва да обръщаме внимание на глобалния пазар. Поставяме основата спрямо нашия стил, усещане и настроение, но трябва да сме наясно и със ситуацията в световен мащаб. В миналото хората имаха по 10-20 тоалета, но сега пазаруват дрехи всеки ден. Има го и дигиталният фактор - Instagram, Twitter и останалите - където виждаш дрехи и храни, които искаш да опиташ. Той променя стила на живот на много хора. СГ: Чакай малко, мога ли да пусна нещо в Instagram? ESQ: Разбира се. По-трудно ли се правят дрехи, когато сте двама? ДД: Ами ние започнахме така и за нас е нормално. Понякога се нуждаем от това съчетание на идеи. Говорим и обсъждаме помежду си дали идеята ни е добра или не. Ако си сам, можеш да говориш само със себе си. Нямаш представа дали хората ще я харесат. Възможно е да си въобразиш, че нещо е добро, а то да не е. Ние сме предпазливи и изпипваме нещата. Ако си сериозен, трябва да подхождаш по този начин. СГ: Лично аз смятам, че две глави мислят много по-добре от една. ESQ: Кажете ми честно, винаги ли се разбирате? Понякога не се ли карате по италиански? СГ: Ха-ха, ние сме страстни хора и обичаме живота! ДД: Ха-ха. ESQ: Работите толкова дълго заедно, че вероятно знаете как да родите най-доброто от различията си? ДД: Може би да. В ДНК-то ни е заложено да се забавляваме с всичко, да гледаме на света по различен начин. Примерът с чашата вода е подходящ: наполовина пълна е добре, наполовина празна - не е. Ние се опитваме да я виждаме винаги наполовина пълна. Ясно е - в живота има кофти моменти, но модата е хубаво нещо и ние сме позитивни хора. СГ: Всеки ден и във всеки момент има някакъв проблем. Но ако се наслаждаваш на живота си, всичко е по-добро. Правим дрехи за позитивни хора. Те ги купуват, защото искат да са готини - по-красиви, по-привлекателни и по-секси. ESQ: В последната ви колекция имаше едни доста футуристични кецове. Ако трябва да избирате между кецове и ботуши и да носите само едно или само другото до края на живота си, какво ще предпочетете? (Преводът на въпроса отнема доста време) СГ: За мен - чифт сандали (смее се).ДД: Не мога да избера нещо за цял живот. Никога не си наясно какви възможности ще ти се отворят; ще избереш нещо и след 10 минути ще размислиш. Допада ми мисълта да живееш цял живот с някаква идея, но ако в един момент решиш да я промениш, защо не? Ако не харесваш даден чадър, но навън вали, искаш-не искаш, ще трябва да го вземеш. Същото е със сериозните бизнесмени, които винаги са в сиви костюми... Не искаме да пристрастяваме хората, ние имаме вкус, който представяме чрез колекциите си. Даваме съвети на хората, но все пак те са свободни да избират. ESQ: Ами да, мисля че с ботуши на плажа ще е сложно... ДД: Ама защо не, ако такъв е стилът ти? СГ: За всеки момент си има подходящи дрехи. Човек обаче трябва да нарушава правилата и да разбере, че правилата не винаги са добри. ДД: Не е задължително да нарушават правилата, нещата се случват спонтанно. Когато променяш идеите си, ти действаш спонтанно. ESQ: А какво прави един мъж наистина стилен? ДД: Няма строг стереотип как трябва да се облича един мъж. Стилът си е само твой - можеш да носиш пижами или костюми, или каквото пожелаеш. СГ: Нещата със стила не опират до дрехите, те са парчета плат, произведени във фабриката. Дрехите просто ти помагат да се изразяваш. ESQ: На чий стил се възхищавате двамата?

Еsquire Exclusive: Долче & Габана

СГ: В момента сме обсебени от тийнеджърите - поколението на новото хилядолетие. То променя нещата, защото е много спонтанно. Те обичат костюмите, спортните дрехи и да смесват всичко. По-креативни са, защото са умни и интелигентни. Това е цяла различна генерация. Обичаме ги, защото живеят дигитално. ДД: Всяка възраст има собствен стил и вдъхновение. Новата генерация е интересна - ние не сме стари, но вече не сме млади. По средата сме и вече сме зрели, виждаме нещата, които се задават. ESQ: Доколко е важно да сте обградени с млади и свежи хора? СГ: Важно е - екипът ни е съставен от 21-22-годишни асистенти. ESQ: Какво влияние оказва италианската история и култура върху марката ви? ДД: Тя означава всичко за нас. Тя е нашето ДНК. СГ: В кръвта ни е. Личи си по дрехите. Тя е нашето вдъхновение. Понякога се вглеждаме в света наоколо - обожаваме Англия, Америка, Перу, Япония, Китай... Аз обожавам китайската култура. Противоречиво е, защото ние сме италианци и понякога не осъзнаваме какво имаме. За теб, например, е по-лесно, понеже си британец. Когато дойдеш в Италия, виждаш с необременено око какво представляваме. Същото е, когато аз отида в Англия. За теб е ежедневие, но това не значи, че е отегчаващо. То си е в кръвта ти. ESQ: Свикваш с него. СГ: Точно. Ние сме италианци и чат-пат трябва да спираме и да се замисляме върху този факт. Трябва да гледаме на италианските традиции по различен начин. Трябва да сме по-простовати и наивни, когато оглеждаме нещата. ESQ: С вашата работа постоянно сте на път... СГ: Ами не точно. ESQ: Вярно ли? Как така? Кои са любимите ви места извън Италия? ДД: Харесвам Ню Йорк. По едно време харесвах и Лондон. СГ: Обичам да работя на слънчеви места - например на остров с животни, със семейството ми, с кучета, с котки, с папагали. Това ми дава свобода и спокойствие. Места като Малдивите, Карибите... някъде, където не е пренаселено и е спокойно. ESQ: Ако трябва да живеете на определено място до края на живота си, пак ли бихте избрали някой плаж? СГ: Определено. ДД: Не знам защо толкова настояваш да правим само едно нещо до края на живота ни. Един чифт обувки, едно място за живеене... твърде крайно е. ESQ: Може би защото казва нещо за човека. СГ: На мен ми се пътува, няма как да се закотвя на едно място завинаги. Но пък винаги е готино да се събудиш и да видиш морето, а не мъглата, въпреки че обичам работата си. ESQ: Често ли сте в Дубай? СГ: Доста пъти сме идвали тук, но нито веднъж през последните три години. Трябваше да обиколим много места, за да дадем шанс на клиентите да се запознаят с нас. Бяхме в Русия, в Китай, в Бразилия и още в много държави. ESQ: Имате ли проблем с часовата разлика, когато сте на път? СГ: Хм, ами пристигнахме вчера, не - чакай, преди два дни, от Щатите. Спряхме в Милано за един ден. Имах работа по мъжката колекция, после се качихме на самолета по обяд и пристигнахме вечерта в Дубай, така че изобщо не знам в каква часова зона сме. ESQ: Такъв е животът. ДД: Да (смее се). СГ: На мен хич не ми пука. В събота и вчера до обяд работихме върху мъжката колекция, избрахме визията за следващата кампания, аз поработих и върху парфюмите, после към 1 ч. се метнахме на самолета. ESQ: Как успявате да се вместите в този график? СГ: Имаме доста асистенти, когато се налага работим по телефона или с FaceTime. ESQ: А какво правите, когато най-накрая спрете да работите? ДД: Аз никога не спирам. СГ: Ние сме късметлии. Това, с което се занимаваме, за нас не е работа, това е животът ни. Приятно е всеки ден да правиш това, което искаш, да говориш за страстите си, да им се отдаваш. Окей, ходим в офиса, защото трябва да се организираме и да имаме физически контакт с дрехите, със заводите, с шивачите. Марката никога не почива. Когато не работим, понякога казвам на Доменико: "Моля те, не започвай. Дай ми малко почивка. Не искам да говоря за работа, дразня се". Когато съм във ваканция и отивам на почивка в Перу например, черпя вдъхновение. Харесвам си това или онова, но не съм обсебен от тази мисъл в този момент. Опитвам се да си живея живота. ESQ: Споменахте новото поколение, родено през 21-ви век. Колко важни са социалните медии за марката ви? СГ: Те са новите списания. ESQ: Хей! СГ: Така си е. ESQ: Вие, момчета, използвате ли социалните медии за лични цели? За теб, Стефано, вече знам, защото току-що постна нещо в Instagram. Активни ли сте и коя е любимата ви? СГ: На мен ми е Instagram. Използвам и Snapchat, малко ми е трудна, защото е за млади хора, но пък точно затова ми харесва, ха-ха. ESQ: Не мога да не ви питам - тези пауни пред прозореца за вас ли са поръчани специално? СГ: Не, но аз обичам пауни.

ДАНИЕЛ ХИГИНС, ESQUIREME.COM

ОЩЕ ОТ Спорт и здраве

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Къси гащи?! Абе, ти сериозно ли?!

Мъдрите мъже са наясно, че през лятото има начин хем да се проветряват, хем да изглеждат класно