Спокойната сила

Джорджо Армани в Япония

28 ноември 2019

От края на XIX в. петте сгради на Японския национален музей са разположени в парка Уено – спокойна среда, приютила колекция от изкуство и антики от световна класа, и място за изпълнение на обичая ханами: ритуално съзерцаване на цъфналите вишни, които избуяват всяка пролет и след това изчезват.

В един приятен петъчен следобед в края на май елегантни дами и господа на възраст се разхождат из алеите на парка, както това са правили поколения преди тях, вдигнали слънчобрани, които да ги предпазват от горещите лъчи. Към тях се присъединява върволица от ученици в снежнобели униформи – те също идват тук от повече от век.

„Някои медии приемат, че всичко, което е ново, е хубаво. Това доста би улеснило нещата. Но не е правилно."

На фона на това изпъква мимолетното присъствие на група слаби мъже и жени, чиито фини силуети се събират около входа на сградата Хиокейкан. Тя е построена през 1909 г. в чест на една императорска сватба – името й означава „да отправиш поздрави" – и е издигната като представител на западната архитектура от периода Мейджи, в който Япония започва да се отваря за западни влияния. Нещо старо, нещо ново.

Охранявани от гардове в строги черни костюми, кльощавите хора пушат електронни цигари забили поглед в телефоните си. Очите им са силно гримирани, косата пригладена, а много от тях са облечени в бели престилки, заради което изглеждат като необичайно стройни стажант-химици или може би начинаещи пекари, които незнайно как избягват въглехидратите. В действителност това са моделите, които се подготвят да разходят круизната колекция на Джорджо Армани по подиума, сезон пролет/лято 2020. Престилките предпазват тях и тоалетите им от нежелани погледи преди ревюто.

Спокойната сила
„Първото момиче, което излезе на подиума, задава тона на цялото ревю": модели очакват своя ред на главното стълбище в сградата Хиокейкан, Токио, май 2019 г."

Вътре в Хиокейкан, под огромно кръгло стълбище е разположена зала с високи тавани, която прилича на църква. Днес тя е бекстейдж зоната за ревюто. Тук има много модели  в процес на подготовка – нагласяне на тоалети, грим, обувки, прически. Тук са и хората, организиращи шоуто, звуковите и светлинните техници, фотографите, стилистите, фризьорите, хората от маркетинга, пиарите, кетъринг доставчиците, както и отбрани натрапници – един от които съм и аз.

Скрит от погледа ми, от другата страна на екран, монтиран от пода до тавана, е подиумът. Интериорът на музея е преобразен в голяма бяла зала, съвсем празна като се изключат меките тапицирани пейки от двете страни на подиума. Те очакват на тях да се настанят избрани представители на световната модна преса, които са поканени в Токио да присъстват на и да отразят събитието, както и много важните задни части на международни търговци, местни изтъкнати личности и Ума Търман.

Никоя от тези персони обаче не е пристигнала още. В момента залата е празна, с изключение на няколко декоратори, дизайнери, главния директор, президента и единствен акционер в Giorgio Armani SpA. Той е застанал сам в центъра на своя подиум със скръстени ръце, свити устни, световноизвестната му физиономия е застинала в максимално съсредоточена маска, а сините му очи хвърлят стрелички зад очилата със стоманени рамки.

ОЩЕ ОТ Общество и политика

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Българска банка с европейски приз за обслужване

Пощенска банка получи международна награда за отлично клиентско преживяване в банкирането на The Retail Banking: Europe 2019 Awards

Почина Lil Bub

Популярната в интернет котка страдаше от костно заболяване