Калоян Стоянов: Азиатското изкуство е упорство, постоянство и отдаденост

Калоян Стоянов пред Esquire за магията на азиатската култура, отдадеността към нея и предстоящия Азиатски фестивал в София

Съвсем скоро множество различни, непознати и пъстри традиции от най-големия континент на земята ще гостуват само за ден в София.  Фестивалът на Азиатската култура ще съдържа повече от разнообразна програма, а в организацията на събитието има сериозна българска следа.

Калоян Стоянов: Азиатското изкуство е упорство, постоянство и отдаденост
Калоян с традиционна индонезийска маска и костюм

Калоян Стоянов е българин, който работи в посолството на Индонезия , но по-важното е, че той е човек, който вече живее в ритъма на азиатската култура и най-добре може да разкаже за нея. Именно това беше причината да го потърсим за едно специално интервю преди началото на събитието на 15 юни.

Какво знаеше за Азия, преди да опознаеш лично културата на континента?

Нещата, които знаех за Азия бяха предимно от обща култура. Знаех колко преиграват индийските актьори в сериалите, колко е грамаден континентът и колко е многоброен Китай. Любовта ми към Азия започна много спонтанно, както се случва с всичко хубаво и неочаквано в живота. В университета изучавах различни театрални форми от целия свят, а най-много наблегнахме на азиатските култури – Китай, Япония, Индия и Индонезия. Много бавно заобичвах Азия, докато бях във Великобритания, но бързо и силно, когато стъпих за пръв път на индонезийска земя и за пръв път в Азия изобщо – един съвсем друг, пъстър свят, съвсем различен от нашия.

яаяа

Във Великобритания си изучавал различни азиатски изкуства – какво е общото между индийски Бхаратанатям, Катак и Катакали, хавайска хула, индонезийски танцов-театър?

Общото е, че всички те разказват истории. Те са видове танцов театър или можем да ги наречем и театър на движенията. Чрез тези движения на всяка част от тялото, включително, а да не кажа най-вече – очите, ние разказвахме понякога съвсем обикновени истории от бита ни, по един необикновен, интересен и много цветен начин.

аяаяа

Разкажи нещо за африканските танци, които си изучавал?

Тези, които учихме, бяха на принципа на "Хака” на племето Маори – за сплашване на противниковото племе. Чрез танците се учихме на нови способи за превъплъщавания в нови образи. Никой не си е въобразявал, че някой от нас, студентите, ще стане експерт по хавайска хула, например, но очакванията бяха, че ще намерим нови техники, които да използваме, когато създаваме нови герои и се опитваме да постигнем по-реалистична актьорска игра.

ОЩЕ ОТ Наука

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Алекс Шкодрова от "Странстващата бъчва": Средновековната кухня залага на практичност

Разбери повече за една от най-добрите кулинарни исторически възстановки в България, как средновековната кухня е актуална в наши дни и...една лесна средновековна рецепта

Правилата на живота на Александър Първанов – Шута

От метъл шоп в Плевен до барбър шоп и тату студио в София и статут на хардкор легенда