Back in Black

Черният цвят е винаги актуален и търсенето за възможно най-черния му (тоест поглъщащ максимално светлината) вариант, никога не е спирал. Тези дни учените направиха пробив, откривайки нов ултра черен материал

16 септември 2019

Досега най-наситено черният материал, познат на човечеството беше т.нар. Vantablack, тези дни обаче учени от китайския Shanghai Jiao Tong University откриха по-поглъщащ светлината ултра черен материал, съставен от вертикално подредени въглеродни нанотръбички (CNT). Това са въглеродни нишки, които под микроскоп изглеждат като гора от малки дръвчета с изключително гъсти клони.CNT материята има свойството да поглъща до 99.995 процента от постъпващата светлина, с което бие на негов терен 99.96%, които доскорошният шампион Vantablack е способен да абсорбира.

Както много подобни открития, новият ултра черен материал е открит погрешка - китайските учени търсили начини за имплементиране на CNT в алуминиеви проводници. "Помня, че забелязахме колко черни стават алумниевите проводници с тези въглеродни нанотръбички и ни хрумна да изберим как получената нова сплав се справя с поглъщането на светлината", казва Кеханг Чуи от Shanghai Jiao Tong University.

Не е ясно как точно ще бъде използван новият ултра черен материал, но той вече е част от арт експозиция в Ню Йорк под надслова The Redemption of Vanity.

ОЩЕ ОТ Общество и политика