Зимни храни

Какво е добре да ядем в студените месеци

19 януари 2018

Какво е добре да ядем в студените месеци

Със сигурност веднага се сещаш за гъсти яхнии, сочни пържоли и туршии. Които, разбира се, са чудесна част от менюто през зимата. Ето обаче пет хранителни продукта, които е добре да имаш предвид, когато определяш какво да ядеш, докато навън всеки момент може да падне сняг.

Нар

Зимни храни

Не е чудно, че специалистите препоръчват този плод през зимата. Сокът от нар е богат на антиоксиданти (повече от другите плодови сокове), като чаша дневно пази свободните радикали от окисляване на т.нар. лош холестерол LDL. Този холестерол води до натрупване на плака в артериите. Доказано е още, че нарът може да подобри притока на кръв към сърцето при хора с миокардна исхемия - сериозно състояние, при което достъпът на кислород към сърцето е възпрепятстван от блокирани артерии.

Тъмни листни зеленчуци

Това са зелето, захарното цвекло, броколите и подобни на тях растения. които виреят отлично в зимни условия. Студът дори подобрява хранителните им качества и присъстващият понякога в някои сортове зеле горчив вкус изчезва при ниски температури. Тези зеленчуци са особено богати на витамини А, С и К.

Цитрусови плодове

Това, че преди 30 години ядяхме портокали и мандарини само покрай нова година и вярвахме, че са зимни плодове, не е чак толкова лоша идея. Всъщност, цитрусите са най-богати вещества и са най-сочни именно през зимата. Съдържат сериозно количество витамин С и флавоноиди. Флавоноидите са силни антиоксиданти, заздравяват кръвоносните съдове и помагат срещу кръвосъсирването.

Картофи

Понякога картофите грешно се причисляват към храните, съдържащи скорбяла като белия хляб и белия ориз. Но тяхното нишесте всъщност съдържа немалко полезни хранителни вещества. Те са отличен източник на два имуностимуланта - витамините С и В6. А червените картофи са богати на антоцианини - антиоксиданти, които носят редица ползи за здравето, като понижаване на риска от рак и сърдечно-съдовите заболявания.

Тиква

Има много рецепти, в които можеш да включиш тиквата - включително супи, паста, ястия с месо или запечена на фурна. Варената тиква не съдържа много калории, а в същото време е богата на витамини А и С (33%), като е и добър източник на витамини В6 и К, калий и фолиева киселина.

ОЩЕ ОТ Спорт и здраве

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Кихай смело

Защо не трябва да стискаме кихавиците

Спортувай за бира

Как да преборим калориите от бирата