Вредно преди сън

Няколко практики, които трябва да откажем

13 февруари 2018

Няколко практики, които трябва да откажем

Сънят е времето, когато не само тялото, но и мозъкът ни е в покой и регенерират за следващия ден. Но за да е пълноценна почивката, здрав сънят, а оттам и здравословно наспиването ни, има няколко вредни навика, от които е добре да се откажем, ако искаме сутрин да се будим отпочинали, бодри и освежени.

Вредно преди сън

Колин Еспай, професор по клинична невробиология от Здравния департамент Нъфилд към Оксфордския университет и съосновател на Sleepio, съветва да избягваме всяка дейност, която би повишила нивата на стрес преди сън. Мозъкът се нуждае от покой преди да заспим. Затова дейности като безкрайно скролване по телефона в леглото или дописване на текстове или мейли на компютъра преди сън не се препоръчват.

Важно е да си създадеш рутинен навик около час - час и половина преди сън да не работиш нищо. Всяка дейност, която повишава нивата на стрес, се отразява в качеството на съня. Избягвай физическа активност или спорт, изключи електронните устройства и си дай време на пълен покой.

Според изследвания, активните потребители на Интернет се отърсват с около час по-бавно от стреса преди сън, отколкото хората, които не са твърде закачени. Дисплеят на лаптопа или телефона е последното нещо, което виждат преди да заспят над 15% от участвалите в изследването британци. Но дори вглъбяването в интересна книга може да се отрази негативно на качеството на съня. Така че, вечер се отпусни с чаша вино или чай, проведи лек разговор с човека до себе си и се отпусни блажено в чистите чаршафи. Така ще се събудиш свеж и отпочинал за предизвикателствата на новия ден.

ОЩЕ ОТ Спорт и здраве

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Какво да знаем за Зимната олимпиада

Няколко факта, които ще те подготвят за спортни разговори

Зимни робоскиори

Състезание по ски за роботи