Най-подходящото време за лягане и ставане

Колко часа сън ти е нужен?

19 февруари 2018

Колко часа сън ти е нужен?

Преди да продължим нататък, нека подчертаем, че режимът на спане е различен за различните хора. Далеч не е универсално правилото, че ако си лягаш в 10 вечерта и ставаш в 6 сутринта ще имаш пълноценен сън. При много хора сутрините просто не са ефективно време, докато напротив - следобед или вечер успяват да свършат много повече работа. И все пак сънят е един от най-важните фактори за пълноценен ден.

Най-подходящото време за лягане и ставане

Ако всяка нощ си лягаш малко след полунощ, но ставаш преди изгрев слънце, неефикасният ти режим със сигурност ще повлияе негативно на ежедневието ти. Затова е важно да знаеш как можеш да подобриш съня си, така че едновременно да спиш пълноценно и да заредиш батериите си за следващия ден.

Според професора по клинична неврология от Оксфордския университет Колин Еспай, най-важното е да си създадеш режим, който работи най-добре за личния ти комфорт. Недей да ограничаваш съня за сметка на будната част от ежедневието. Недостатъчният сън може да повлияе на ежедневието - от настроението ти, през комуникацията ти с хората около теб, до ефективността ти на работа.

За всеки човек часовете, необходими за пълноценна почивка, са различни. Повечето от нас балансират в златната среда между раното пиле и нощната птица. но недей да забравяш, че има хора и в двете крайности. Докато при някои хора, след 23:00 очите сами се затварят и преди да са изминали 8 часа сън, те просто не могат да функционират, при други лягане в 1 след полунощ и събуждане в 7 сутринта е напълно адекватен стил на живот. Така че най-важно е да откриеш най-ефикасния режим за теб и да пригодиш ежедневието си спрямо него. Доколкото е възможно, разбира се.

ОЩЕ ОТ Спорт и здраве

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Планината вдига планина

Хафтор Бьорнсон е твоят петъчен стимул

Безалкохолната бира носи златни медали

Немският олимпийски отбор е отлично доказателство