10 промени за по-добър живот след 30-те

Какви стъпки да предприемем, за да заковем успешно бъдеще

01 март 2018

Какви стъпки да предприемем, за да заковем успешно бъдеще

20-те години на човек са възраст, в която се наживяваш най-бурно. Лягаш си късно, ставаш през уикенда в средата на деня и го прекарваш по пижама или гащи пред телевизора, а вечер в бар или клуб досреднощ. Харчиш всичките си пари за различни прищевки, поемаш тонове нездравословна храна, алкохол и опиати. Но когато навършиш 30 е отличен момент да пренаредиш живота си и да го вкараш в коловоз. Това е и пътят към успеха и стабилното бъдеще.

Спри цигарите

10 промени за по-добър живот след 30-те

Ако пушиш, разбира се, 30 е добра възраст за спирането на цигарите. Макар и да не можеш да поправиш нанесените вреди на организма си напълно, според изследване хората, които спират да пушат преди 40 имат 90% по-нисък риск от смъртност, причинена от цигари.

Приучи се да си лягаш и да ставаш в едни и същи часове

Може и да ти се струва примамливо през уикенда да си наваксаш с изпуснатия сън, но това далеч не е толкова полезно. С преспиването, тялото преминава към различен режим на сън и ако спането до късно през уикенда ти стане навик, с течение на времето в делничните дни ще ти се доспива и ще се уморяваш рано през деня.

Започни редовни тренировки

Движи се колкото можеш повече. Няма значение дали ще вървиш пеш, ще тичаш в парка, ще се придвижваш с колело из града или ще ходиш на катерене. Важно е да има движение. Във втората половина на 30-те човек започва да губи мускулна маса, затова особено тогава е полезно да се започнат и редовни тренировки. Важното е обаче да избереш спорт, който ти харесва, иначе като нищо ще намразиш упражненията и бързо ще ги загърбиш.

Води си дневник

Дори и да си достатъчно интровертен, че да не искаш да споделяш с другите, ако записваш на хартия преживяванията и емоциите си, най-малкото ще можеш по-лесно да се пребориш със стреса. А и дневникът подпомага мотивацията.

Започни да пестиш пари

Ако изградиш навика да пестиш пари, той лесно ще се превърне в рефлекс и ще го запазиш и занапред. Може и да ти се струва, че златната възраст е далеч пред теб, но колкото по-рано започнеш да пестиш, толкова повече средства ще имаш като се пенсионираш.

Преследвай житейска цел

Независимо каква е. Искаш да си купиш дом? Да имаш деца? Да напишеш книга? Каквото и да е, след 30 се залавяй в работа по мечтата си.

Бъди щастлив с това, което имаш

Не е нужно изследване (макар че такова е проведено), за да ти е ясно, че научиш ли се да цениш това, което притежаваш, ще увеличиш щастието и ще редуцираш негативните си емоции.

Престани да угаждаш на всеки

Чувството, че си длъжник всекиму е вредно. Редуцирай безрезервното си раздаване само до семейството и най-близките ти хора. Инвестирай времето и енергията си внимателно.

Престани да се сравняваш с другите

Намери вътрешен мир. Ако не можеш да постигнеш неща, които за други хора са елементарни, се замисли, че вероятно те не могат да вършат нещата, които ти умееш.

Започни да си прощаваш грешките

Всички правим грешки. Недей да страдаш заради грешките от миналото - учи се от тях и продължи напред.

ОЩЕ ОТ Спорт и здраве

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Тренировки, спорт, мотивация

Практики и съвети за спортуващи на Форум Физкултура 2018

Тренировките пазят от деменция

Виж кои са топ петте фактора за намаляване на риска от заболяването