Стани властелин на утрото!

И никога повече не се събуждай с дупето нагоре!

01 юни 2017

Какъв е общият съвет на всички знаменитости, богаташи и успешни предприемачи по целия свят? Да използваш утрото ефикасно. Също както закуската е най-важното ядене (м-да, майка ти е била права), така и ранните часове са от огромно значение за начина, по който ще премине денят ти.

За повечето от нас са и най-мъчителни.

Ако подобно на нас и ти не си "сутрешен човек" - и стартираш с 45-минутно проспиване на алармата, падане от леглото и трескаво излитане през вратата на гладен стомах и по измачкана риза, значи със сигурност има какво да подобриш що се отнася до ритуал.

Ето най-важните стъпки, поседством които ще станеш господар на утрото. Успех!

Стани властелин на утрото!

1. Използвай предната вечер мъдро
Всеки възрастен би трябвало да е наясно с предимствата от практическата предварителна подготовка - което ще рече да си извадиш дрехите и да си изгладиш ризата още на предната вечер. Какво обаче би се случило, ако "тренираш" и менталното си състояние за предстоящия тежък ден? Например - да си изпратиш мейл със задачки, които да отмяташ една след друга. И да програмираш сутрешен такъв към останалите колеги в офиса, за да не ти се налага да артикулираш кой знае колко.
2. Защити съня си
С други думи - не прави резки движения, с които да поставиш заспиването под въпрос. От качеството, дори в по-голяма степен от количеството на съня, зависи как ще се чувстваш на заран. Имай предвид, че компютърните екрани, тренировките, тежката вечеря и кафето са абсолютно забранени, щом си решил да нанкаш като бебе.
3. Подчини алармата, а не обратното
Сто процента ти се е случвало да си кажеш, че ще скокнеш при първото прозвъняване на будилника - и когато моментът дойде, да се чувстваш напълно прикован към чаршафите. В първите мигове от събуждането реакциите ни са доста притъпени заради сънната инерция - съответно решенията ни не са рационални, което оправдава и натискането на бутона "snooze". Затова опитай да навиеш алармата за 10-15 минути по-рано - така ще можеш качествено да се разсъниш. И имай предвид, че колкото повече "отсрочки" си причиняваш, толкова по-трудно става да се изправиш. Позволи си една-единствена. Ако и така не става, свали си някое от приложенията, изискващи извършване на сложна задачка за спиране на досадния сигнал. По този начин със сигурност ще отвориш (ръмжащи) очи.

4. Изпоти се на събуждане
Нивата на хормоните, изграждащи мускулите - като тестостерона например - са високи именни сутрин. Това означава, че ранните тренировки помагат на организма ти. А "постното кардио"  - тоест тичането в парка преди закуска - гори мазнините много по-бързо от всяко друго упражнение. Като добавиш към уравнението и повишаването на ендорфините, то ситуацията се превръща в абсолютно печеливша. Тичаш, отслабваш, усмихваш се, пък вечер припадаш от умора. И се наспиваш.

5. Храни се интелигентно
Макар повечето хора да смятат, че богатата на захари и въглехидрати закуска е им осигури достатъчно енергия за утрото, тази представа е абсолютно грешна - по-голямото наличие на протеини върши същата работа, но без да причинява следобеден разпад. За да си спестиш време, можеш да си приготвиш нещо от предишната вечер - например ръжена филийка с авокадо или сьомга. Хем засища, хем можеш да я занесеш със себе си в офиса. И изобщо не го мисли - след първата седмица колегите напълно ще свикнат с рибения ти дъх.
6. Разтягай се
Някога обръщал ли си внимание на първото нещо, което бозайниците правят, когато се събудят? Точно така - стречинг. Изненадващо хората рядко извършват подобна разгрявка (ако не броим изпъването на ръцете и прозяването) - а здравословния й ефект е огромен. В случая йогата ще ти бъде от полза - научи основните позиции, повтаряй ги по няколко пъти всяка сутрин, и ще се заредиш с енергия. Смяташ, че ще забравиш? Просто сложи меката постелка пред вратата и не излизай, преди да си поздравил слънцето на длани.
7. Освежи си муцуната
Дори да си се наспал достатъчно добре, количествата алкохол и слънчева светлина сто процента оставят неприятен отпечатък върху физиономията ти. Затова препоръчваме употребата на крем, с който ще пребориш бръчките, торбичките под очите и неравностите по кожата. Отнема не повече от пет секунди и има огромен ефект в дългосрочен план

8. Оползотворявай пътуването
Повечето хора използват придвижването към офиса за едно от следните три неща - или си четат работните мейли, или преглеждат новините, или се фиксират в някаква несъществуваща точка и размишляват върху безсмислиците в живота. Проблемът е, че нито едно от трите не действа успокояващо. Различни изследвания твърдят, че "дълбокото четене" - общо взето хубавата книжка - понижава нивата на стреса, което със сигурност ще направи деня ти по-приятен, отколкото преглеждането на "спешни" съобщения и неизпратени фактури.
9. Най-важното - прави едно и също всеки ден
Независимо колко от съветите успееш да включиш в ежедневния си ритуал, опитай да ги повтаряш всяка сутрин. Така нещата ще ти се случват механично - и най-малкото ще елиминираш нуждата от вземане на светкавични решения в моментите, в които мозъкът ти още похърква. Ще ограничиш стреса и паниката и ще си далеч по-доволен и продуктивен.
Оригиналният материал е в Esquire.co.uk

ОЩЕ ОТ Спорт и здраве

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Триковете за отслабване, когато си много зает!

Да-да, времето ти никога не стига

Финалът на Шампионската: Как да говориш като спец!

Коженото кълбо отново ще се движи по зеления килим, видиш ли!