Как да победиш пристрастяването към телефона за 3 седмици?

Вдигни очи, виж света

06 декември 2017

Нарича се номофобия и е сред най-опасните видове пристрастяване на XXI век. Става дума за абсолютна обсесия по мобилния телефон и почти физическа невъзможност да се откъснеш от него. За щастие има оправия - можеш да се освободиш от зависимостта си само в рамките на 21 дни.

Тъй като говорим за зависимост, не може да стартираш рязко, тъй като рискуваш да завършиш зле. През първата седмица е добре просто да обособиш зона в дома си, свободна от технологиите - например спалнята. Добре е също така да си създадеш всекидневни навици, които ще ти помогнат да се откъснеш - например да не ползваш смартфона през първите 30 минути след ставане или след определен час вечер; а защо не и да организираш събирания с приятели с хапване, пийване и със забрана за използване на телефони (а също и таблети, лаптопи и т.н.).

Как да победиш пристрастяването към телефона за 3 седмици?

През втората седмица стягаш примката - изключваш нотификациите и така телефонът ще привлича вниманието ти само при обаждания или есемеси. Опитай се да намериш занимания, различни от цъкането във Facebook и в Instagram, и въобще пробвай да не се взираш в екрана по какъвто и да било повод. Спортът, четеното и туризмът са страхотни алтернативи. Пускай съобщения, само когато наистина е необходимо, а не когато ти е скучно. Повярвай ни - ако вдигнеш поглед от телефона, ще откриеш цял нов свят, пълен с възможности и с хора, с които ще се забавляваш много повече.

През третата седмица можеш пак да ползваш смартфона си. Всъщност трикът не е да го зарежеш тотално, а да си наясно за какво точно го използваш. Можеш дори да си свалиш апликации като QualityTime, които контролират времето, през което си ангажирал вниманието си с телефона.

ОРИГИНАЛНИЯТ МАТЕРИАЛ Е В ESQUIRE.ES

ОЩЕ ОТ Спорт и здраве

НАЙ-НОВО ОТ ESQUIRE

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

Как да разбереш кой зяпа профила ти!

Предполагаме, че никой.

Най-полезните тайни на айфона ти!

Щото и той е човек, и той тайни пази!